Thursday, September 3, 2009

365 εκκλησίες

Αυτό το καλοκαίρι πήγε μια φίλη μου στη Σίφνο και μου μου'ρθαν ευχάριστες αναμνήσεις στο μυαλό.Πρώτη και καλύτερη ανάμνηση  σα φαγανό που είμαι οι ευχάριστες μυρωδιές των αμυγδαλωτών ,βουτημάτων και μπισκότων,τυπικά εδέσματα τους. Ενώ αμέσως μετά οι πήλινες καμινάδες τους φτιαγμένες από Σιφνέικο χώμα.

Με είχε ξαφνιάσει είναι οι εκκλησίες της,είναι γεμάτη....365 μια για κάθε μέρα .Το άλλο που μου έκανε εντύπωση ήταν η βλάστηση,πρέπει να είναι απ'τα λίγα νησιά των Κυκλάδων που έχει πηγές.

Η πιο ξακουστή είναι η Χρυσοπηγή.Απο κει μπορείς να κάνεις μπάνιο στα βράχια αρκεί να μην έχει τα κλασικά μποφόρ του Αιγαίου.Αλλιώς πας στην παραλία που έχει δυο ταβερνάκια.Θυμάμαι οτι τα'χα τιμήσει και τα δύο δεόντως.Το πρώτο "Χρυσοπηγή" έχει παραδοσιακά εδέσματα ενώ στο δεύτερο ψαρικά.Καλοτρώς και γνωρίζεις εύκολα κόσμο αφού τα τραπέζια είναι σχεδόν κολλητά.Θυμάμαι οτι εκεί δεν πιάνει το κινητό,πρέπει να πας στο διπλανό σου για να πιάσει.Απ΄την άλλη όμως πας διακοπές και συνεπώς δε το χρειάζεσαι,αποτοξίνωση.

Tο Κάστρο με το υπέροχο Αυγουστιάτικο φεγγάρι είναι το επόμενο που 'χει μείνει μόνιμα στη μνήμη μου.Πρόκειται για ένα βενετσιάνικο κάστρο του 17ου αιώνα χτισμένο σε ένα λόφο ακριβώς πάνω από τη θάλασσα.Κάτω έχει ένα εκκλησάκι που για να το δει κάποιος πρέπει  να κατέβει άπειρα και απότομα σκαλοπάτια και γιαυτό καλό θα είναι να έχετε τα κατάλληλα παπούτσια.

Μια άλλη τουριστική παραλία είναι το Βαθύ,η άμμος της χρυσίζει/ασημίζει.Για φαγητό είχα επισκεφτεί το διπλανό χωριό Φάρος.Θυμάμαι είχα κάτσει σε ενα ταβερνάκι που στην αρχή σκεφτόμουνα ότι αν δε μου πέσει κανα κεραμίδι θα είμαι τυχερή.Ήμουνα όμως τυχερή γι'αλλο λόγο,το φαγητό εκπληκτικό και οι τιμές διόλου τουριστικές..εδώ ταιριάζει η έκφραση τα φαινόμενα απατούν!!!


Η χώρα Απολλωνία είναι μικρή,κλεισμένη ασφυκτικά στα στενά σοκάκια της και τα στενά.Τα μπαράκια έχουν βεράντες και ταρατσάκια ...το πανόραμα είναι άπλα μαγευτικό αφού το νησί είναι χτισμένο δε διάφορους λόφους.Φυσικά δεν ξεχνάω το γλυκοπωλείο Βεγγέρα με τα υπέροχα γλυκά της.Το μόνο αρνητικό είναι ότι βρίσκεται πάνω στο δρόμο και από κει περνάνε τα ΚΤΕΛ.

Η αρχιτεκτονική της ή μάλλον η διακοσμητική της είναι βασισμένη στα πασίγνωστα αγγειοπλαστικά της.Κάθε χρόνο μάλιστα στον εκθεσιακό τους χώρο έχουν  διαφορετικό θέμα.Περπατώντας στα χωριά της όπως στον Αρτεμώνα συναντάς την προσεγμένη αρχιτεκτονική της.



Γενικά έχει αρκετά πραγματάκια να κάνεις όπως περιπάτους,εξορμήσεις και να ανακαλύψεις μονοπάτια .Σίγουρα δεν είναι το κλασικό κυκλαδίτικο νησί δηλαδή ξύπνημα,μπάνιο,φαγητό,έξοδο.Οι παραλίες της δεν είναι οργανωμένες αλλά βρίσκει κανείς σκιά κάτω απ'τα δέντρα της.Βρίσκεις γυναικοπαρέες,αντροπαρέες,οικογένειες,ζευγαράκια.

 Δυστυχώς τότε δεν είχα φωτογραφική μηχανή και η παρέα μου δεν ήταν φαν των φωτογραφήσεων.Και γι'αυτό  θα δανειστώ απ'τη φίλη μου τις υπέροχες φωτογραφίες της για να τις μοιραστώ μαζί σας...την επόμενη φορά φιλενάδα θα πάμε μαζί για να καταλάβεις γιατί άρεσε τόσο πολύ σ'εμενα το νησί.

2 comments:

KitsosMitsos said...

Η Ελλάδα και οι ομορφιές της!!!

Και λοιπόν;E allora? said...

KitsosMitsos έτσι,έτσι να παινέψουμε το σπίτι μας :)))

Related Posts with Thumbnails
Bookmark and Share