Thursday, January 14, 2010

Το κοτόπουλο της μαμάς

Ένα απ'τα αγαπημένα μου φαγητά από μικρό παιδί είναι το κοτόπουλο μιλανέζα που με το Μιλάνο απ΄όσο ξέρω δεν έχει καμία σχέση και συνεπώς είναι το κοτόπουλο της μαμάς.Είναι πάρα πολύ εύκολο και γενικά το καταβροχθίζω μεσημέρι-βράδυ από δυό πιάτα,που τα βάζω είναι ένα άλλο θέμα.


Η εκτέλεσή του είναι πάρα πολύ εύκολη.Το βασικό είναι να΄χουμε αρκετό ζωμό γιατί θα το χρειαστούμε παντού.Βράζω ένα ολόκληρο κοτόπουλο στη χύτρα.Πετάω τις πέτσες και τα κόκαλα και το κόβω σε κομμάτια,μέγεθος μπουκιάς.Βασικά ότι πέτσα βγάζω πάνε στα αδέσποτα γατιά ή σκυλιά ότι περάσει εκείνη τη στιγμή....μην ξεχνάμε και αυτά τα καημένα,φαγητό πάντως δεν πετάω ποτέ!
Με το ζωμό  ετοιμάζω το ρύζι,πόσο ρύζι εξαρτάται πόσο μεγάλο είναι το κοτόπουλο,εγώ τα κάνω με το μάτι.Μόλις γίνει το ρύζι ρίχνω τα κομμάτια του κοτόπουλο και τα ανακατεύω.Η μια βασική κατσαρόλα είναι ήδη έτοιμη!





Το όλο μυστικό είναι η σάλτσα,δεν ξέρω πόσες κουταλιές βάζω στο πιάτο μου πήρα τις δόσεις απ΄τη μαμά που παραδοσιακά είναι σε φλυτζάνια και κούπες,μου'βαλε τα δύσκολα.


Υλικά για τη κρέμα


1 φλυτζάνι γάλα
4 φλυτζάνια ζωμό
4 κουταλιές αλεύρι
3 κουταλιές γεμάτες βούτυρο
1 κρόκο αυγού
300 γρ ρεγκάτο τριμμένο ή ένταμ ή γκούντα

μοσχοκάρυδο
αλάτι
πιπέρι


Σε μια κατσαρόλα λιώνω το βούτυρο και μετά σοτάρω το αλεύρι μέχρι να πάρει χρώμα.Μετά λίγο-λίγο ρίχνω το γάλα με το ζωμό και ανακατεύω καλά με το σύρμα για να μη γίνουν σβώλοι.Όταν δέσει η κρέμα βγάζω την κατσαρόλα απ΄τη φωτιά και ρίχνω πρώτα τον κρόκο.Ανακατεύω καλά και μετά προσθέτω τα υπόλοιπα υλικά μοσχοκάρυδο,αλάτι,πιπέρι και το τυρί.Ανακατεύω μέχρι να λιώσει καλά το τυρί.





Στο πιάτο υπερβαλλω ακόμα περισσότερο ρίχνω λίγη παρμεζάνα από πάνω και μαύρο πιπέρι.Μάλιστα όταν έχω κόσμο δίνω φόρμα στο ρύζι/κοτόπουλο,το βάζω πχ σε ένα φλυτζάνι και το αναποδογυρίζω,περιχύνω την κρέμα και πασπαλίζω τριμμένο τυρί!

43 comments:

next_day said...

μιαμ, μιαμ...είναι συνταγή την οποία θα κάνω μάλλον το ΣΚ! Ελπίζω να πετύχει!
Καλως σας βρήκα και πάλι!!!
Φιλί γλυκό!

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ said...

Σε όλα πολύ σωστή.
Εμείς όμως, για πιο υγειινά, βάζουμε αντί βούτυρο, λάδι στην "σάλτσα τύπου Μπεσαμέλ" και ζωμό βγάζω από στήθος φιλέτο, πιο άπαχο.
Φυσικά το τρώμε μόνοι μας, εγώ και τα "παιδιά", γιατί η συμβία, όταν έχουμε κοτόπουλο, δεν ανοίγει ούτε το ψυγείο. Ψυχογενή τα αίτια, αυτής και της αδελφής της.
Καλημέρα απ'τη Θεσσαλονίκη

D.Angel said...

Πρέπει να ναι άπαιχτο!
Θα το δοκιμάσω σύντομα για ν αλλάξω λίγο γεύση απ τα κλασικά!Καλώς σας βρήκα!
Φιλια

nikos said...

Πέρασα για μια καλημέρα από την βροχερή σήμερα Αθήνα!!!!!

SkinLikeSand said...

Δε μου φάνηκε πολύ ωραίο εμφανισιακά (σαν χυλός φαίνεται), αλλά πρέπει να είναι τέλειο σαν γεύση!

Καλημέρα e allora!

lena_zip said...

Μανούλα μου!!!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS said...

ΝΙΑΜ ΝΙΑΜ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΤΙΚΑ ΘΕΛΩ ΕΝΑ ΠΙΑΤΑΚΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟ!!!
ΚΑΛΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ.

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ said...

Από τα υλικά φαντάζομαι ότι πρέπει να είναι πολύ νόστιμο.
ΘΑ το δοκιμάσω

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιες

Unknown said...

ΣΩΣΤΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΑ
Pollo della madre greca

Και λοιπόν;E allora? said...

θα πετύχει,θα πετύχει next_day ,ελπίζω να σου αρέσει!!!!Εγώ το τσακίζω αυτό το φαγητό.

Πολλά φιλιά!

Και λοιπόν;E allora? said...

ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ εγώ που δεν πολύ τρελαίνομαι για κοτόπουλο σκέτο (ειδικά κοτόσουπα δε τη βάζω στο στόμα μου) αυτό το φαγητό μου αρέσει πολύ.Μπορείς να βάλεις άπαχο τυρί και γάλα με λίγα λιπαρά,εγώ το φτιάχνω σπάνια γιατί αν και είναι εύκολο χρειάζομαι πολλά κατσαρολικά και χρόνο

Καλησπέρα από μια τρελή μου μέρα...χαχαχ τι έχω ακούσει αυτές τις μέρες δεν περιγράφεται!

Και λοιπόν;E allora? said...

Καλησπέρα D.Angel και καλώς ήρθες στην παρέα :)
Η αλήθεια είναι ότι αλλάζει απ΄τα κλασικά με κοτόπουλο όπως και η συνταγή Κοτόπουλο στο φούρνο με πατάτες και ντομάτα;;;,αν σε ενδιαφέρει.

Καλό βράδυ :)

Και λοιπόν;E allora? said...

Νίκο έφαγα κι εγώ τη μπόρα χθες και προχθές....ααα και την ομίχλη,τύφλα να΄χει η Αγγλία!
Καλό σου βράδυ!

Και λοιπόν;E allora? said...

SkinLikeSand κοίτα τις κατσαρόλες γιατί εγώ στο πιάτο βάζω πολύυυυυυυ σάλτσα
Χθες έφαγα 3 διαφορετικές πίτσες...δεν πρόλαβα να βγάλω ούτε μια φώτο απ΄την πείνα που'χα :))))

χχχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

χιχιιχιχ τι έπαθες βρε lena_zip ;αν σου αρέσουν τα μπεσαμελοειδή μπες κουζίνα!!!

φιλιά

Και λοιπόν;E allora? said...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS εγώ το τρώω ΟΛΟ,αυτές οι 2 κατσαρόλες που βλέπεις καταναλώνονται από'μενα...που τα βάζω η γυναίκα;;;;

καλό βράδυ
χχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

Το ρύζι γίνεται νοστιμότατο ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ γιατί το βράζω με το ζωμό του κοτόπουλου,δε βάζω λάδι και είναι αρκετά υγιεινό.Η θερμιδομπόμπα είναι η κρέμα που΄χει το βούτυρο και το τυρί.....ε δε το τρώμε όμως κάθε βδομάδα,που και που λοιπόν μια κρέμομπεσαμελ δε παθαίνουμε τίποτα.

Φιλιά και καλό σου βράδυ!

Και λοιπόν;E allora? said...

Ε ναι mygreekblogspot είπαμε είμαστε εξωτερικό,μαθαίνουμε την τοπική κουζίνα αλλά δεν ξεχνάμε με τι μεγαλώσαμε...ειδικά της μάνας ☺

Betty's Cuisine said...

μπα σε καλό σου, με ξελίγωσες βραδυάτικα...
φιλιά...

Unknown said...

moy δινεισ την ευκαιρια να βελτιοσω το αδυνατο σημειο μου, δεν τα καταφερνω τελεια, οχι βεβαια οτι ειμαι ασχετη στη μαγειρικη, ολο notes θα κραταω, καλο που σε βρικα you

Unknown said...

εγραψα κι ενα βλακια στο τελοσ αγγλικα μαζι, sorry, e, ki aλλο αδυνατο σημειο

Και λοιπόν;E allora? said...

Χαχαχχα έλα βρε μαμά-Μπέτυ που σε ξελίγωσα....τι να πω κι εγώ το καημένο που κάθε φορά που μπαίνω στο σπιτικό μου πέφτουν τα σάλια!
Αν το φτιάξεις να μου πεις αν σου άρεσε

πολλά φιλιά :)))

Και λοιπόν;E allora? said...

Μη νομίζεις anna maria κι εγώ με σημειώσεις ήμουνα τα πρώτα χρόνια,με μικροκαταστροφές και όλα τα συναφή της πρωτάρας μαγείρισσας.

Όσον αφορά ότι γράφεις μισά αγγλικά μισά ελληνικά μη μασάς...είναι θέμα συνήθειας και πρακτικής

Καλώς ήρθες στο σπιτικό μου

Kisses from Italy!

ΦΟΥΛΗ said...

Όχι άλλα φαγητά,για να καταλάβεις χθες με έφαγε η κουζίνα,παστίτσιο σπανακόπιτα ,πάστα φλώρα, και αυτά για να φέρω Αθήνα στην ξενιτεμένη κόρη.
Με έφαγε η ορθοστασία,αλλά χαλάλι της......
Φιλιά...

kiki said...

Μου αρέσει η δική σου βερσιόν, γιατί κάπου αλλού που την είχα διαβάσει, μου είχε φανεί πολύ μπελαλίδικη!

Unknown said...

Ερχομαι εδω διαβαζω την συνταγη, διαβαζω και τα σχολια και... χορταινω!

katerina kaliouri said...

Καλημέρα από Αθήνα.
Πολυ ωραία η συνταγή σου και θα εκτελεσθεί σύντομα.
Τώρα κάτι άσχετο. Πρόκειται να έρθουμε στη Ρώμη το Φεβρουάριο και ψάχνουμε κάποιον Ελληνα για ξενάγηση. Επειδή ψάχνοντας στο διαδίκτυο δεν βρήκα κάτι σχετικό, μηπως έχεις εσύ κάτι υπόψη σου? Αν ναι, τα ξαναλέμε στο μέηλ μου για περισσότερες πληροφορίες.
Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ εκ των προτέρων.

mia maria said...

Έχω φτιάξει μόνο μια φορά και τότε μου φάνηκε πολύ δουλειά χωρίς το αποτέλεσμα που περίμενα. Θα φτιάξω οπωσδήποτε τη δική σου συνταγή γιατί είναι εύκολη και στην οικογένεια αρέσουν πολύ τέτοια φαγητά! Από κρύο πως πάτε;

Skouliki said...

πολυ κοτοπουλο τρωω δεν φανταζεσαι
χιχιιχ

Unknown said...

Αμάν ποια με τις συνταγές σου. Λιγούρα με έπιασε.

kakos lykos said...

Σλουρπππππ!
Δεν είναι άσχημη ιδέα, έχω κοτόπουλο στο ψυγείο.Φαίνεται πολύ νόστιμη συνταγή!!!

Καλό Σαββατοκύριακο :)

Και λοιπόν;E allora? said...

ΦΟΥΛΗ δεν ξέρω πόσο χρονών είναι η κόρη σου αλλά για είναι Αθήνα μόνη της φαντάζομαι ότι είναι ενήλικη γι'αυτό συμβουλή κόρης "όσο της μαγειρεύεις δε θα μάθει ποτέ μόνη της",πρέπει να μας αφήσετε οι μανάδες να βρίσκουμε τον τρόπο κ το χρόνο να μαγειρεύουμε γιατί αλλιώς δε μαθαίνουμε ποτέ και περιμένουμε τη μάνα....και μην ακούσω δεν έχει χρόνο,πρέπει να μάθουμε να προγραμματίζουμε το χρόνο μας

φιλιά

Και λοιπόν;E allora? said...

kiki είναι βερσιόν της μαμάς λοιπόν και η μητέρα σε πολλά φαγητά βάζει τη φαντασία,ενώ πολλές συνταγές τις αλλάζει προσθέτει/αφαιρεί.Αν το φτιάξεις να περάσεις να μου πεις εντυπώσεις και τυχόν αλλαγές.

χχχ

Και λοιπόν;E allora? said...

χαχαχα μόνο εγώ mygreekblogspo δε χορταίνω μόνο με τις φώτο :)))

Και λοιπόν;E allora? said...

katerina kaliouri καλησπέρα.Χμμμ δεν έχω ιδέα για ξενάγηση στη Ρώμη και δεν έχω ακούσει κάτι σχετικό...δεν ξέρω στην ελληνική κοινότητα...αλλά απ΄την άλλη μπορείτε να αγοράσετε από Ελλάδα έναν οδηγό και να τριγυρνάτε μόνοι σας,δεν είναι δύσκολο,ειδικά με το μετρό.

Και λοιπόν;E allora? said...

skouliki ήμουνα σίγουρη ότι θα σου έκανε κλικ η συνταγή,τι κοτοπουλού είσαι :)))....έχω και άλλες ;)

Και λοιπόν;E allora? said...

εγώ μόνο που σκέφτομαι bear οτι είσαι μέσα στις σοκολάτες και τις γκοφρ μου πέφτουν τα σάλια....πάντως σου΄πα περνώντας με το αεροπλάνο μπορούσα να σου πετάξω κάτι χχαχαχ

Και λοιπόν;E allora? said...

big mama αυτή δεν είναι δύσκολη αλλά χρειάζεσαι 3 κατσαρόλες στο τέλος.Ζεστάναμε επιτέλους δλδ έχουμε μαξ 5-6 βαθμούς....χαχαχ ναι είναι ζέστη,έχουμε υγρασία μωρέ κ γι'αυτό δεν κρυώνω...σκέψου δε φοράω πια μακρύ μπουφάν.

φιλάκια

Και λοιπόν;E allora? said...

kakos lykos νόστιμη είναι....και εύκολη ειδικά αν έχεις χύτρα το κοτόπουλο γίνεται αμέσως....εκεί στο ξεκοκάλισμα του κοτόπουλου ίσως κάποιος να το βαριέται.

φιλιά καλό σ/κ

zoyzoy said...

Τέλεια συνταγή για βραστό κοτόπουλο!
Τραβάς και μία σουπίτσα για τους φάν και έχεις και το ριζάκι αλλά Μιλανέζε!

Φιλιά θαλασσινά!!

Dreamy Cloud said...

Καλά η κρέμα που φτιάχνεις πρέπει να είναι υπέροχη.. Θα τη φτιάξω για να μάθω απο πρώτο χέρι!! Φιλάκια πολλά :))

Και λοιπόν;E allora? said...

Η αλήθεια είναι ότι όποιος είναι σε δίαιτα zoyzoy μπορεί να φάει χωρίς την κρέμα,οι υπόλοιποι οι αμαρτωλοί μπορούμε να τη τσακίσουμε :)))

φιλιά...καλό σ/κ

Και λοιπόν;E allora? said...

Dreamy Cloud εγώ τη τσακίζω,δες το πιάτο μου (σα δε ντρέπομαι η φαγανή!)
Αν τη φτιάξεις περιμένω εντυπώσεις

καλημερούδια!!!
χχχχ

Related Posts with Thumbnails
Bookmark and Share